در قسمت پایین گزینه «مدیریت محصول» از بخش منو محصول قابلیت‌های جدیدی با عنوان دانلود فایل اکسل، بارگزاری فایل اکسل و گزارش بارگزاری اضافه شده است که در ادامه به توضیح آن‌ها خواهیم پرداخت.

از طریق قابلیت بارگزاری فایل اکسل می‌توانید فایلی که در آن قیمت کالاها را تغییر داده‌اید را بارگزاری کنید تا به‌صورت خودکار در این صفحه تغییر پیدا کند. از طریق گزینه دانلود فایل اکسل می‌توانید از جدول مشاهده شده در این صفحه در قالب فایل اکسل خروجی بگیرید. فقط توجه داشته باشید که هر محتوایی که در این جدول مشاهده می‌کنید، در خروجی فایل اکسل قرار خواهد گرفت. یعنی اگر از بخش جستجو و مرتب سازی، گزینه کالاهای موجود یا یکی از گزینه‌های مخفی شده یا مخفی نشده را انتخاب کنید، یا برند یا دسته بندی خاصی را انتخاب کنید، دراین صورت محتوای جدول تغییر خواهد کرد و با زدن گزینه دانلود فایل اکسل این محتوا در خروجی اکسل وجود خواهد داشت. حال می‌توانید قیمت کالاهای موجود در فایل اکسل ذخیره شده را تغییر دهید. روی گزینه دانلود فایل اکسل کلیک کرده تا جدولی که در این صفحه نمایش داده شده است، در قالب فایل اکسل دانلود گردد.

سپس آن را باز کرده و همان طور که قابل مشاهده است، تمامی کالاهایی که در صفحه مدیریت محصول مشاهده می‌شدند، در اینجا قرار دارند.

در ستون قیمت مرجع برای برخی از کالاها قیمت وجود ندارد؛ بنابراین شما هم نمی‌توانید براساس آن قیمت گذاری کنید. ولی کالاهایی که قیمت مرجع برای آن‌ها وجود دارد را می‌توانید قیمت گذاری کنید؛ به این صورت که در انتهای ردیف کالای مورد نظر و در ستون قیمت کالا قیمت مورد نظر خود را وارد کنید.

فقط توجه داشته باشید که در قیمت گذاری باید تمامی قوانینی که در مورد قیمت گذاری کالاها وجود دارد، مانند قوانین قیمت گذاری در زمان پروموشن‌ها رعایت شود. همچنین لازم به ذکر است در زمانی که کالایی ناموجود باشد، شما می‌توانید قیمت گذاری را به دلخواه انجام دهید و زمانی که کالایی موجود باشد؛ باید بر اساس قیمت مرجع آن را قیمت گذاری کنید.

در ادامه روی گزینه بارگذاری فایل اکسل کلیک کنید تا کادر مربوطه باز گردد.

سپس روی آیکون «فایل خود را بارگذاری کنید» کلیک کرده و فایل اکسلی که در آن قیمت گذاری کردید را انتخاب کنید که در اینجا فایلی که در مرحله قبل ایجاد کرده بودیم را انتخاب می‌کنیم.

سپس در این قسمت یک نام برای آن تعیین می‌کنیم.

در صورتیکه فایلی را قبلا به هر دلیلی به اشتباه بارگذاری کرده باشید، فقط کافیست با زدن این آیکون آن را حذف کنید.

سپس می‌توانید از قسمت آپلود فایل درست و صحیح آن را مجددا بارگذاری کنید.

در نهایت روی دکمه بارگذاری فایل کلیک کنید.

زمانیکه فایل با موفقیت بارگذاری شد، شما وارد صفحه ای با عنوان «گزارش فایل های بارگذاری شده» می شوید که در منو گزارش قرار دارد.

در این صفحه اطلاعاتی برای شما قرار داده شده است که عبارتند از : «عنوان فایل»، «نام کاربر» که در اینجا شماره موبایلی است که با آن ثبت نام کرده‌اید، «نوع» همان عملیاتی است که انجام داده اید، «زمان بارگذاری»، «وضعیت» که نشان می‌دهد بارگذاری که انجام داده‌اید در چه مرحله ای قرار دارد، ستون «موفق» و «ناموفق» که نشان می‌دهد چه تعداد از عملیات شما با موفقیت انجام شده است و چه تعداد ناموفق بوده است، ستون «میزان پیشرفت بارگذاری فایل اکسل»، که به درصد نشان داده شده است ولی به‌صورت آنلاین نشان داده نمی‌شود ولی شما می‌توانید با Refresh کردن صفحه آن را تازه سازی کنید و درصد پیشرفت عملیات پردازش را ببینید. با Refresh کردن صفحه مشاهده می‌کنید که میزان پیشرفت بارگذاری به رنگ سبز درآمده و 100 درصد شده است. همچنین وضعیت آن نیز به حالت اتمام عملیات تغییر کرده است. در ستون موفق و ناموفق نیز عملیات ناموفقی نداشته و 6 مورد قیمت گذاری ما با موفقیت انجام شده است.

زمانیکه اتمام عملیات با موفقیت انجام شود، دکمه بارگذاری فایل اکسل غیر فعال خواهد شد و دیگر نمی‌توانید آن را حذف کنید.

درصورتیکه فایلی وضعیت آن به حالت «فایل نامعتبر» درآمده باشد؛ احتمالا آن فایل خالی بوده و یا خطای سرور است یا این که با فرمت درستی بارگذاری نشده است که در این حالت گزینه بارگذاری فایل اکسل فعال بوده و می‌توانید فایل صحیح را از طریق بارگذاری فایل اکسل به روزرسانی کنید.

بنابراین روی آن کلیک کرده تا پنجره مربوطه باز گردد.

در این قسمت امکان تغییر عنوان فایل وجود ندارد.

شما می‌توانید از اینجا فایل صحیح را بارگذاری کنید.

اگر بخواهید فایل بارگذاری شده را حذف کنید، روی آیکون حذف که در انتهای ردیف آن فایل وجود دارد، یک بار کلیک کنید.

در این صورت پنجره‌ای باز خواهد شد که تایید انجام این عملیات را از شما می‌خواهد و برای تایید نهایی گزینه حذف را انتخاب کنید.

در ادامه مجددا به صفحه اول باز گردید. در انتهای ردیف فایل اکسلی که بار گذاری کرده بودید، روی گزینه مشاهده جزئیات از ستون عملیات کلیک کنید.

در این صورت صفحه مربوط به آن نمایش داده شود.

در این صفحه جدولی وجود دارد که می‌توانید از ستون انتهایی آن وضعیت عملیاتی که روی هر کالا انجام داده‌اید را مشاهده کنید.

از بخش جستجو و مرتب سازی می‌توانید فقط دسته بندی‌های مورد نظر خود را جهت نمایش در جدول انتخاب کنید.

لازم به ذکر است که گزینه‌های موجود در این دسته بندی بر مبنای نوع قرارداد و دسترسی شما تنظیم می‌گردد. به این معنا که تعداد گزینه های موجود در این منو به تنوع فروش شما بستگی دارد. مثلا اگر شما فقط فروشنده هندزفری باشید و با توجه به قرارداد خود تنها مجوز دسترسی به دسته بندی هدفون، هدست و هندرفری را داشته باشید، در این منو برای شما فقط گزینه هدفون، هدست و هندرفری قابل مشاهده خواهد بود.

از بخش وضعیت نیز می‌توانید نمایش جدول را بر اساس نوع وضعیت کالاها یعنی موفق و ناموفق تنظیم کنید. در حالت موفق فقط کالاهایی در جدول مشاهده خواهند شد، که عملیات مورد نظر روی آن‌ها با موفقیت انجام شده باشد و در حالت ناموفق فقط کالاهایی را نمایش می دهد که عملیات مورد نظر روی آن‌ها ناموفق بوده باشد.

با استفاده از جستجو در محصولات نیز می‌توانید کالای مورد نظر خود را در جدول زیر جستجو کنید.

در انتهای جدول و در این قسمت نیز می‌توانید تعداد کالاهایی که تغییرات با موفقیت روی آن‌ها اعمال شده است را ببینید. که در اینجا 6 کالا را نشان می‌دهد و همان 6 کالایی است که در مراحل قبل قیمت گذاری و فایل اکسل آن را بارگذاری کرده‌ایم.

با مقایسه این جدول و جدول اکسل بارگذاری شده، مشاهده می‌کنید که تمامی قیمت گذاری ها به درستی در جدول پنل فروشندگی شما اعمال شده است.
با انتخاب گزینه بازگشت از منوی گزارش به زیر مجموعه گزارش فایل های بارگذاری شده، باز خواهید گشت.

سپس از بخش محصول گزینه مدیریت محصول را انتخاب کنید.

در این صفحه همان طور که قبلا هم اشاره کردیم، دکمه گزارش بارگذاری یکی از قابلیت‌های جدید دیگری است که به این صفحه اضافه شده است و همان زیر منو گزارش فایل‌های بارگذاری شده محسوب می‌شود که با کلیک بر روی آن وارد این زیر منو خواهید شد.