«قیمت مرجع» در فروشگاه اینترنتی تکنولایف چه مفهومی دارد؟ شما به‌عنوان فروشنده تکنولایف برای اینکه بتوانید در پنل تکنولایف کالاهای خود را قیمت‌گذاری کنید حتما باید بدانید قیمت مرجع در اصل چیست. فروشندگان موظف هستند قیمت کالاهایی که در پنل خود به فروش می‌رسانند را مطابق با «قیمت مرجع» تعیین نمایند.

قیمت مرجع، قیمتی است که در پنل تکنولایف برای کالاها به صورت مجزا تعیین شده و به معنای میانگین قیمت تعیین‌شده و به فروش‌ رفته یک کالا در بازه یک ماهه است.

مثال:

فرض کنید «گوشی موبایل آیفون X» در یک بازه یک ماهه با حدود قیمت 30 میلیون تومان به فروش رسیده است، در اینجا 30 میلیون تومان قیمت میانگین این کالا و به عنوان قیمت مرجع در نظر گرفته می‌شود که در پنل تکنولایف حین قیمت‌گذاری کالا آن را مشاهده می‌کنید.

فروشندگان عزیز می‌توانند قیمت کالاهای خود را حداکثر ۱۰ درصد بالاتر از قیمت مرجع و یا حداکثر ۱۰ درصد پایین‌تر از قیمت مرجع تعیین کنند.

لازم است این نکته را هم بدانید، در صورتی که کالاهای خود را در پنل فروشنده، بالاتر از ۱۰ درصد یا پایین‌تر از ۱۰ درصد قیمت مرجع تعیین‌شده به فروش برسانید، طبق جدول جرایم تکنولایف که در مطلب قوانین و مقررات فروش کالا در فروشگاه اینترنتی تکنولایف به آن اشاره کرده‌ایم، ملزم به پرداخت جریمه خواهید بود.

چرا باید از قیمت مرجع مطلع باشیم؟

با دانستن حدود قیمت مشخص‌شده برای یک کالا می‌توانید با دقت بیشتری برای کالاهایی که قصد فروش آن‌ها را دارید قیمت تعیین کنید. یعنی متوجه می‌شوید که نباید کالای خود را بالاتر از قیمت واقعی محصول یا پایین‌تر از قیمت واقعی محصول به فروش برسانید.

کالاهای بدون قیمت مرجع

در صورتی که کالایی از قیمت مرجع برخوردار نباشد چه کاری باید انجام بدهید، برای کالاهایی که تا به حال به فروش نرفته‌اند و به عنوان فروشنده تکنولایف برای اولین بار قصد به فروش رساندن آن را دارید چگونه باید قیمت مرجع کالا را تعیین کنید؟

در صورتی که شما برای اولین بار کالایی را روی پنل فروشنده ایجاد کرده و قیمت‌گذاری کنید اولین قیمت ثبت شده توسط شما از سمت تکنولایف به عنوان قیمت مرجع در نظر گرفته می‌شود. قبل از تعیین قیمت حتما لازم است قیمت واقعی کالا را در بسترها و پلتفرم‌های فروش مشابه به دست بیاورید و سپس اقدام به تعیین قیمت کالای خود کنید.

در نظر داشته باشید قیمت کالایی که برای اولین بار در پنل فروشنده به ثبت می‌رسد توسط کارشناسان تکنولایف بررسی شده و در صورتی که با اهداف سازمان مغایر باشد تایید نشده و به فروشنده اطلاع‌رسانی می‌شود.