مهم‌ترین سرمایه تکنولایف، مشتریان و رضایت آن‌هاست. در راستای جلب رضایت مشتری و ایجاد تعاملی سازنده میان فروشنده و مشتری، قوانینی برای فروش در تکنولایف ایجاد شده است. رعایت این قوانین، افزایش فروش، جلب رضایت مشتری و تکرار خرید را به دنبال خواهد داشت. 

قوانین تکنولایف، عملکرد فروشندگان را براساس معیارهای مختلف سنجیده و دسته‌بندی عادلانه‌ای میان فروشندگان پایبند به قوانین و فروشندگان متخلف ایجاد می‌کند. در ادامه به بررسی جزئیات قوانین می‌پردازیم:

سرفصل‌ها:

  • تفاوت قیمت نسبت به نمونه مشابه در بازار یا دیگر سایت‌های آنلاین
  • تخفیف جعلی
  • تفاوت قیمت نسبت به سایت شخصی یا دیگر سایت‌های آنلاین
  • فروش کالای غیراصل
  • مغایرت کالا یا ناقص بودن محموله هنگام ورود به انبار
  • لغو سفارش
  • تاخیر در سفارش
  • فروش کالای قاچاق
  • مرجوعی کالا
  • ارسال پیام همراه با کالا 
  • تخلف انضباطی

1- تفاوت قیمت نسبت به نمونه مشابه در بازار یا دیگر سایت‌های آنلاین

اگر فروشنده قیمتی بالاتر از قیمت بازار یا سایت‌های رسمی صاحب برند برای کالا ارائه نماید، مشمول پرداخت جرایم متفاوتی خواهد شد.

جزئیات:

  • مرتبه اول: تغییر قیمت مرجع و هشدار به فروشنده
  • مرتبه دوم: غیرفعال‌سازی فروش کالا به مدت یک هفته
  • مرتبه سوم: غیرفعال‌سازی برند به مدت یک ماه

2- تخفیف جعلی

منظور از تخفیف جعلی، ارائه‌ی تخفیف‌های غیرواقعی است که قیمت کالا پس از تخفیف به قیمت واقعی خود می‌رسد. برای مثال، اگر قیمت واقعی یک کالا در بازار ۱.۰۰۰.۰۰۰ تومان است، فروشنده قیمت کالا را به ۲.۰۰۰.۰۰۰ تومان تغییر داده و تخفیف ۵۰٪ روی کالا اعمال می‌کند. در این حالت فروشنده تخفیف جعلی ساخته و مشمول پرداخت جرایم متفاوتی می‌باشد.

 

جزئیات:

  • مرتبه اول: تغییر قیمت و هشدار به فروشنده
  • مرتبه دوم: غیرفعال‌سازی فروش کالا به مدت یک هفته
  • مرتبه سوم: غیرفعال‌سازی فروش کالا به مدت یک ماه
  • مرتبه چهارم: غیرفعال‌سازی فروش کالا به صورت دائم

3- تفاوت قیمت نسبت به سایت شخصی یا دیگر سایت‌های آنلاین 

قیمت‌هایی که داخل سایت تکنولایف توسط فروشندگان ارائه می‌شود، نباید بالاتر از وب‌سایت شخصی فروشنده یا پنل فروشنده در دیگر سایت‌های آنلاین باشد. در صورت وقوع چنین اتفاقی فروشندگان مشمول جرایم متفاوتی خواهند شد.

 

جزئیات:

  • مرتبه اول: تغییر قیمت و هشدار به فروشنده
  • مرتبه دوم: غیرفعال‌سازی فروش کالا به مدت یک هفته
  • مرتبه سوم: غیرفعال‌سازی فروش کالا به مدت یک ماه
  • مرتبه چهارم: غیرفعال‌سازی فروش کالا به صورت دائم

4- فروش کالای غیراصل

اگر فروشندگان اقدام به فروش کالای غیراصل روی کد کالایی اصل کنند، مشمول جرایم نقدی و غیرنقدی خواهند شد. (کالاهای غیراصل باید روی کد کالایی با تگ غیراصل یا های‌کپی قیمت‌گذاری شوند.)

 

جرایم نقدی:

  • مبلغ جریمه فروش کالای های‌کپی در کد کالایی اصل = ۱۰ برابر قیمت کالا 
  • مبلغ جریمه فروش کالای غیراصل کم کیفیت در کد کالایی های‌کپی = ۱۰ برابر قیمت کالا 
  • مبلغ جریمه فروش کالای غیراصل کم کیفیت در کد کالایی اصل = ۲۰ برابر قیمت کالا

 

جرایم غیرنقدی:

  • مرتبه اول: غیرفعال‌سازی فروش کالا به مدت یک هفته
  • مرتبه سوم: غیرفعال‌سازی فروش کالا به مدت یک ماه
  • مرتبه چهارم: غیرفعال‌سازی فروش کالا به صورت دائم

 

5- مغایرت کالا یا ناقص بودن محموله هنگام ورود به انبار

اگر کالای ارسالی هنگام ورود به انبار دارای مغایرت باشد یا محموله ورودی فروشنده، ناقص تحویل انبار شود؛ به ازای هر کالا ۲.۵۰۰ تومان جریمه در نظر گرفته می‌شود.

 

6- لغو سفارش

در صورت موجود بودن کالا در سایت و ثبت سفارش مشتری، فروشنده ملزم به ارسال کالا است. لازمه این روند، به روز نگه داشتن پنل و موجودی محصولات است. در صورتی که به دلیل قیمت اشتباه یا عدم موجودی سفارش لغو شود، فروشنده مشمول پرداخت جریمه می‌باشد.

 

جزئیات:

  • تا ۲۴ ساعت بعد از ثبت سفارش: گرفتن دسترسی کد کالا برای ۷ روز، جریمه نقدی معادل ۳ برابر کمیسیون * قیمت کالا سفارش گذاشته شده (حداقل ۱۰.۰۰۰ تومان )
  • بعد از ۲۴ ساعت از ثبت سفارش:  گرفتن دسترسی کد کالا برای ۷ روز، جریمه نقدی معادل ۵ برابر کمیسیون * قیمت کالا سفارش گذاشته شده (حداقل ۲۰.۰۰۰ تومان )

 

7- تاخیر در سفارش

جریمه تاخیر در ارسال به انبار تکنولایف به شرح زیر می‌باشد:

  • تاخیر در تامین تا ۲۴ ساعت: کمیسیون کالا * قیمت کالای سفارش گذاشته شده. (حداقل ۱۵.۰۰۰ تومان )
  • تاخیر در تامین بیش از ۲۴ ساعت (در صورت عدم لغو سفارش توسط مشتری): ۲برابر کمیسیون * قیمت کالای فروخته شده (حداقل ۳۰.۰۰۰ تومان) 

 

8- فروش کالای قاچاق

فروش کالای قاچاق باعث می‌شود امکان فروش آن کالا به صورت دائم از فروشنده سلب شود.

 

9- جریمه مرجوعی کالا

اگر کالا به دلایل زیر توسط مشتری مرجوع شده و دلیل مرجوعی توسط خدمات پس از فروش تکنولایف تایید شود، فروشندگان مشمول جریمه خواهند بود.

دلایل:

  • رعایت نکردن قیمت مصرف کننده
  • کالای غیراصل
  • کالای قاچاق
  • مغایرت با توضیحات وبسایت
  • کالای مغایر
  • کالای آسیب دیده
  • مغایرت رنگ
  • مغایرت سایز و ابعاد
  • کالای دست دوم (استفاده شده)
  • ایراد فنی
  • پلمپ باز شده
  • خط و خش (به جز گوشی موبایل و لپ‌تاپ که ایراد کارخانه دارند)
  • گوشی لاک شده / غیر قابل رجیستری
  • اتمام گارانتی
  • اشکال در مدت گارانتی
  • ایراد یا اشکال در کارت گارانتی
  • کارت گارانتی نامعتبر
  • نبود گارانتی در سامانه جامع گارانتی
  • عدم وجود گارانتی
  • بسته بندی نامناسب
  • ایراد ظاهری
  • کسری اقلام
  • کالای کاستوم شده

 

نکته: جریمه‌ی مرجوعی‌ها با علت‌های اشاره شده: ۵ برابر کمیسیون * قیمت کالای فروخته شده (حداقل ۲۰.۰۰۰ تومان)

 

10- ارسال پیام همراه کالای ارسال شده (تلاش برای ارتباط گرفتن با مشتری)

در صورتی که فروشنده همراه کالا ارسال شده پیامی به خریدار ارسال کند، مشمول جریمه خواهد شد.

جزئیات:

  • مرتبه اول: غیرفعال‌سازی فروش کالا به مدت یک ماه
  • مرتبه دوم: غیرفعال‌سازی دسترسی فروش برند/گروه کالایی به مدت یک ماه
  • مرتبه سوم: غیرفعال‌سازی پنل فروشنده به صورت دائم و فسخ قرارداد به صورت یک طرفه

 

همچنین در صورت تلاش مستقیم فروشنده برای ارتباط با فرد خریدار، اخطار کتبی به فروشنده داده می‌شود و دسترسی پنل فروشنده از وی سلب می‌گردد.

 

11- تخلف انضباطی

در صورت بی‌احترامی و بدگویی هر یک از اعضای وابسته به فروشنده، به کارشناسان پشتیبانی تکنولایف، این مورد از سمت تکنولایف پیگیری و جرایم مربوطه برای فروشنده لحاظ می‌شود.

 

بدیهی است که رعایت قوانین و جلوگیری از بروز تخلف، باعث افزایش فروش و کسب رتبه بالاتر نسبت به رقیبان فروشنده خواهد شد.