بخش گزارش در پنل فروشندگان تکنولایف، یکی از مهم‌ترین قسمت‌ها برای فروشندگان به شمار می‌آید. این بخش به شما امکان می‌دهد تا به اطلاعات کامل و دقیقی از عملکرد، وضعیت کالاها و فعالیت‌های خود دسترسی داشته باشید. در این آموزش، گزارش بارکدهای مرجوعی را بررسی و توضیح خواهیم داد.

گزارش بارکدهای مرجوعی

در این قسمت، شما می‌توانید گزارش کاملی از کالاهایی که در پروسه ارسال یا مرجوعی هستند، مشاهده کنید. این گزارش به شما کمک می‌کند تا دلایل مرجوعی را تحلیل کرده و در صورت نیاز، بهبودهای لازم را در فرآیند فروش یا کیفیت کالا اعمال کنید.

فیلترهای مختلفی در این بخش وجود دارد که دسترسی به کالای موردنظر را آسان می‌کند. از جمله: 

  • مرتب‌سازی دسته‌بندی
  • مرتب‌سازی برند
  • مرتب‌سازی وضعیت
  • مرتب‌سازی از تاریخ
  • مرتب‌سازی تا تاریخ
  • جستجو نام کالا
  • کد کالا
  • بارکد کالا
  • کد سفارش
  • گارانتی
  • رنگ

فیلتر مرتب‌سازی وضعیت

این فیلتر شامل گزینه‌های زیر است:

  • ثبت کالا: کالاهای که به انبار ارسال شدند ولی هنوز ورود نخوردند.
  • ورود کالا: کالاهایی که ورود خوردند.
  • موجود در انبار: کالاهایی که انبارش (دپو) شدند.
  • فروخته شده: کالاهایی که  فروخته شدند.
  • مرجوعی به انبار: کالاهایی که از سمت مشتری، برگشت خوردند. (مرجوعی سلیقه‌ای یا فنی)
  • مرجوعی به فروشنده: کالاهایی که آماده برگشت به فروشنده هستند. (مرجوعی سلیقه‌ای یا فنی)
  • عدم دریافت کالا: کالاهایی که به انبار نرسیدند. این مورد دلایل مختلفی دارد. از جمله: مغایرت – مخدوش بودن کالا – عدم وجود تعهدنامه و …
  • دریافت کالا: کالاهایی که دریافت شدند.
  • ارسال مجدد: کالاهایی که به علت مغایرت یا دلایل دیگر، کسری داشته و مجدد در مرحله ارسال برای مشتری قرار گرفته است.

در مرحله بعدی آموزش به بررسی گردش موجودی و قیمت می‌پردازیم. توصیه می‌کنیم حتما این بخش را مطالعه کنید.