قوانین و مقررات ارسال کالا به انبارهای تکنولایف
روشهای ارسال کالا به انبار تکنولایف
- روش اول: مراجعه حضوری شما، نماینده شما یا پیک به انبار مرکزی تکنولایف.
- روش دوم: ارسال کالاها با پست به انبار تکنولایف
قوانین و مقررات ارسال کالا به انبارهای تکنولایف
- پس از طی کردن روند ایجاد محموله در پنل فروشندگان تکنولایف برای کالاهای ثبتسفارششده، میتوانید کالا را به انبارهای تکنولایف ارسال نمایید.
- از آنجا که لیبل (برچسب سفید) همانند شناسنامه محصول است و چسباندن آن روی هر کالا برای ورود به انبارهای تکنولایف ضروری است، در صورتی که محموله ارسالی شما فاقد لیبل سفید رنگ تکنولایف باشد، توسط همکاران انبار تکنولایف پذیرش نخواهد شد. توجه کنید که روی هر کالا باید یک لیبل چسبانده شود بنابراین بههیچ عنوان روی یک کالا چند لیبل حتی با سریالهای یکسان نچسبانید.
- حتما توجه کنید که جعبه یا بستهبندی محصول باید مربوط به خود محصول یا مجهز به لوگوی تولیدکننده دیگری نباشد و از ارسال محصول در جعبه و بستهبندی محصولی دیگر خودداری کنید.
- تمامی کالاها بغیر از گوشی موبایل باید مجهز به بارکد بستهبندی باشند.
- در صورتی که محتوای بستهبندی شامل گوشی موبایل است، بجای بارکد باید از کد IMEI گوشی استفاده کنید. (حتما باید «کد IMEI اول» گوشی لحاظ شود.)
- قبل از بستهبندی و ارسال کالا حتما از سلامت فیزیکی و ظاهری کالا اطمینان حاصل نمایید.
- اقلام بستهبندی کالا حتما باید با اقلام درجشده در صفحه کالایی که از آن ثبت سفارش شده است مطابقت داشته باشد.
- گارانتی کالا باید از نظر زمانبندی و تاریخ شروع با زمان تحویل کالا توسط مشتری مطابقت داشته باشد.
- کالا باید در زمان مشخصشده به انبار تکنولایف تحویل داده شود.
- ارسال کالای غیراصل و بدون نشان در تکنولایف اکیدا ممنوع است. (در صورتی که کالای شما جزو کالاهای متفرقه است حتما باید نشان غیراصل را در صفحه کالا اضافه کنید.)
- از ارسال کالای استفاده شده و یا پلمپ باز شده به انبار تکنولایف اکیدا خودداری نمایید.
کارشناسان در انبار تکنولایف چه مواردی را بررسی میکنند؟
- بررسی بارکد چسبانده شده به روی بستهبندی
- بررسی لیبل و برچسب بستهبندی. (حتما باید از لیبل سفید رنگ تکنولایف استفاده کنید.)
- بارکد موجود به روی بستهبندی با مشخصات کالا در پنل فروشنده مطابقت داده میشود، در صورتی که بارکد صحیح باشد، باید کلیه مقادیر مثل رنگ و گارانتی کالا نیز صحیح باشد.
- بررسی سلامت فیزیکی و ظاهری بستهبندی (بستهبندی باید کاملا سالم، بدون پارگی و تمیز باشد و بارکد مخدوش نشده باشد.)
جدول زمانبندی ارسال کالاها به انبار
سفارشهای ثبتشده در روز (تا ساعت ۲۴:۰۰) | تحویل سفارش به انبار تکنولایف |
شنبه | یکشنبه از ساعت ۱۱:۰۰ تا ساعت ۲۰:۰۰ |
یکشنبه | دوشنبه از ساعت ۱۱:۰۰ تا ساعت ۲۰:۰۰ |
دوشنبه | سهشنبه از ساعت ۱۱:۰۰ تا ساعت ۲۰:۰۰ |
سهشنبه | چهارشنبه از ساعت ۱۱:۰۰ تا ساعت ۲۰:۰۰ |
چهارشنبه | پنجشنبه از ساعت ۱۲:۰۰ تا ساعت ۱۶:۰۰ |
پنجشنبه تا ساعت ۱۲:۰۰ | پنجشنبه از ساعت ۱۲:۰۰ تا ساعت ۱۶:۰۰ |
پنجشنبه از ساعت ۱۲:۰۰ الی ۲۴:۰۰ | شنبه از ساعت ۱۱:۰۰ تا ساعت ۲۰:۰۰ |
جمعه | شنبه از ساعت ۱۱:۰۰ تا ساعت ۲۰:۰۰ |
روزهای تعطیل | روز بعد از تعطیلی |
آدرس و شمارههای تماس انبار تکنولایف
- محمولهها یا برای تامین کالاهای سفارش شده است و یا برای انبارش محصولات شما در انبار تکنولایف.
- ساعت کاری انبار تکنولایف: همه روزه به غیر از روزهای تعطیل و جمعه از ساعت ۱۱:۰۰ صبح الی ۲۰:۰۰ – پنجشنبهها ۱۲:۰۰ الی ۱۶:۰۰
- لازم است به این مورد هم اشاره کنیم که در صورت عدم تحویل کالا در زمان تعیین شده و یا مغایرت کالایی که به انبار تکنولایف تحویل میشود، یک گزارش تخلف برای فروشنده لحاظ میشود که در پنل کاربری قابل مشاهده است، همچنین یک پیام به صورت SMS به مدیر پنل نیز ارسال میشود.
- آدرس انبار تکنولایف: تهران – تهران پارس – خیابان دماوند
نکات مهم
- لازم به ذکر است که تمامی اقلامی که به انبار تکنولایف ارسال میکنید باید در سلامت کامل فیزیکی باشند و همچنین بستهبندی باید کاملا سالم باشد.
- کالاها به هیچ عنوان نباید با موارد ذکر شده در صفحه کالا مغایر باشند. برای مثال موارد از جمله رنگ و گارانتی کالا را باید به دقت با سفارش ثبت شده از آن مطابقت بدهید.
قوانین و مقررات جرایم فروش در سایت تکنولایف
تفاوت قیمت نسبت به نمونه مشابه در بازار یا دیگر سایتهای آنلاین
اگر فروشنده قیمتی بالاتر از قیمت بازار یا سایتهای رسمی صاحب برند برای کالا ارائه نماید، مشمول پرداخت جرایم متفاوتی خواهد شد.
جزئیات:
- مرتبه اول: تغییر قیمت مرجع و هشدار به فروشنده
- مرتبه دوم: غیرفعالسازی فروش کالا به مدت یک هفته
- مرتبه سوم: غیرفعالسازی برند به مدت یک ماه
تخفیف جعلی
منظور از تخفیف جعلی، ارائهی تخفیفهای غیرواقعی است که قیمت کالا پس از تخفیف به قیمت واقعی خود میرسد. برای مثال، اگر قیمت واقعی یک کالا در بازار ۱.۰۰۰.۰۰۰ تومان است، فروشنده قیمت کالا را به ۲.۰۰۰.۰۰۰ تومان تغییر داده و تخفیف ۵۰٪ روی کالا اعمال میکند. در این حالت فروشنده تخفیف جعلی ساخته و مشمول پرداخت جرایم متفاوتی میباشد.
جزئیات:
- مرتبه اول: تغییر قیمت و هشدار به فروشنده
- مرتبه دوم: غیرفعالسازی فروش کالا به مدت یک هفته
- مرتبه سوم: غیرفعالسازی فروش کالا به مدت یک ماه
- مرتبه چهارم: غیرفعالسازی فروش کالا به صورت دائم
تفاوت قیمت نسبت به سایت شخصی یا دیگر سایتهای آنلاین
قیمتهایی که داخل سایت تکنولایف توسط فروشندگان ارائه میشود، نباید بالاتر از وبسایت شخصی فروشنده یا پنل فروشنده در دیگر سایتهای آنلاین باشد. در صورت وقوع چنین اتفاقی فروشندگان مشمول جرایم متفاوتی خواهند شد.
جزئیات:
- مرتبه اول: تغییر قیمت و هشدار به فروشنده
- مرتبه دوم: غیرفعالسازی فروش کالا به مدت یک هفته
- مرتبه سوم: غیرفعالسازی فروش کالا به مدت یک ماه
- مرتبه چهارم: غیرفعالسازی فروش کالا به صورت دائم
فروش کالای غیراصل
اگر فروشندگان اقدام به فروش کالای غیراصل روی کد کالایی اصل کنند، مشمول جرایم نقدی و غیرنقدی خواهند شد. (کالاهای غیراصل باید روی کد کالایی با تگ غیراصل یا اصل چین قیمتگذاری شوند.)
جرایم نقدی:
- مبلغ جریمه فروش کالای اصل چین در کد کالایی اصل = ۱۰ برابر قیمت کالا
- مبلغ جریمه فروش کالای غیراصل کم کیفیت در کد کالایی اصل چین = ۱۰ برابر قیمت کالا
- مبلغ جریمه فروش کالای غیراصل کم کیفیت در کد کالایی اصل = ۲۰ برابر قیمت کالا
جرایم غیرنقدی:
- مرتبه اول: غیرفعالسازی فروش کالا به مدت یک هفته
- مرتبه دوم: غیرفعالسازی فروش کالا به مدت یک ماه
- مرتبه سوم: غیرفعالسازی فروش کالا به صورت دائم
نکته: مطابق با ماده ۷-۹ قرارداد، فروشنده متعهد میشود که هیچ کالای تقلبی یا غیراصل را بهعنوان کالای اصل در سایت عرضه نکند و به مشتری تحویل ندهد. در صورت تخلف، فروشنده باید طبق ماده ۹ قرارداد جریمه تعیینشده را به تکنولایف پرداخت کند. همچنین، تکنولایف میتواند دسترسی فروشنده به پنل را قطع کرده و قرارداد را فسخ کند، و فروشنده حق هرگونه اعتراض را از خود سلب میکند.
مغایرت کالا یا ناقص بودن محموله هنگام ورود به انبار
اگر کالای ارسالی هنگام ورود به انبار دارای مغایرت باشد یا محموله ورودی فروشنده، ناقص تحویل انبار شود؛ به ازای هر کالا ۲.۵۰۰ تومان جریمه در نظر گرفته میشود.
لغو سفارش
در صورت موجود بودن کالا در سایت و ثبت سفارش مشتری، فروشنده ملزم به ارسال کالا است. لازمه این روند، به روز نگه داشتن پنل و موجودی محصولات است. در صورتی که به دلیل قیمت اشتباه یا عدم موجودی سفارش لغو شود، فروشنده مشمول پرداخت جریمه میباشد.
جزئیات:
- تا ۲۴ ساعت بعد از ثبت سفارش: گرفتن دسترسی کد کالا برای ۷ روز، جریمه نقدی معادل ۳ برابر کمیسیون * قیمت کالا سفارش گذاشته شده (حداقل ۱۰.۰۰۰ تومان )
- بعد از ۲۴ ساعت از ثبت سفارش: گرفتن دسترسی کد کالا برای ۷ روز، جریمه نقدی معادل ۵ برابر کمیسیون * قیمت کالا سفارش گذاشته شده (حداقل ۲۰.۰۰۰ تومان )
دسته بندی طلا:
- بعد از ۲۴ساعت از ثبت سفارش: کنسل شدن سفارش – جریمه نقدی معادل 7 برابر کمیسیون
تاخیر در سفارش
جریمه تاخیر در ارسال به انبار تکنولایف به شرح زیر میباشد:
- تاخیر در تامین تا ۲۴ ساعت: کمیسیون کالا * قیمت کالای سفارش گذاشته شده. (حداقل ۱۵.۰۰۰ تومان )
- تاخیر در تامین بیش از ۲۴ ساعت (در صورت عدم لغو سفارش توسط مشتری): ۲برابر کمیسیون * قیمت کالای فروخته شده (حداقل ۳۰.۰۰۰ تومان)
فروش کالای قاچاق
فروش کالای قاچاق باعث میشود امکان فروش آن کالا به صورت دائم از فروشنده سلب شود.
جریمه مرجوعی کالا
اگر کالا به دلایل زیر توسط مشتری مرجوع شده و دلیل مرجوعی توسط خدمات پس از فروش تکنولایف تایید شود، فروشندگان مشمول جریمه خواهند بود.
دلایل:
- رعایت نکردن قیمت مصرف کننده
- کالای غیراصل
- کالای قاچاق
- مغایرت با توضیحات وبسایت
- کالای مغایر
- کالای آسیب دیده
- مغایرت رنگ
- مغایرت سایز و ابعاد
- کالای دست دوم (استفاده شده)
- ایراد فنی
- پلمپ باز شده
- خط و خش (به جز گوشی موبایل و لپتاپ که ایراد کارخانه دارند)
- گوشی لاک شده / غیر قابل رجیستری
- اتمام گارانتی
- اشکال در مدت گارانتی
- ایراد یا اشکال در کارت گارانتی
- کارت گارانتی نامعتبر
- نبود گارانتی در سامانه جامع گارانتی
- عدم وجود گارانتی
- بسته بندی نامناسب
- ایراد ظاهری
- کسری اقلام
- کالای کاستوم شده
نکته: جریمهی مرجوعیها با علتهای اشاره شده: ۵ برابر کمیسیون * قیمت کالای فروخته شده (حداقل ۲۰.۰۰۰ تومان)
ارسال پیام همراه کالای ارسال شده (تلاش برای ارتباط گرفتن با مشتری)
در صورتی که فروشنده همراه کالا ارسال شده پیامی به خریدار ارسال کند، مشمول جریمه خواهد شد.
جزئیات:
- مرتبه اول: غیرفعالسازی فروش کالا به مدت یک ماه
- مرتبه دوم: غیرفعالسازی دسترسی فروش برند/گروه کالایی به مدت یک ماه
- مرتبه سوم: غیرفعالسازی پنل فروشنده به صورت دائم و فسخ قرارداد به صورت یک طرفه
همچنین در صورت تلاش مستقیم فروشنده برای ارتباط با فرد خریدار، اخطار کتبی به فروشنده داده میشود و دسترسی پنل فروشنده از وی سلب میگردد.
تخلف انضباطی
در صورت بیاحترامی و بدگویی هر یک از اعضای وابسته به فروشنده، به کارشناسان پشتیبانی تکنولایف، این مورد از سمت تکنولایف پیگیری و جرایم مربوطه برای فروشنده لحاظ میشود.
نکته ۱: مطابق با ماده ۹ قرارداد، اگر فروشنده تعهدات قراردادی خود را بهموقع یا بهدرستی انجام ندهد، یا اقداماتش به هر دلیلی به اعتبار یا شهرت تکنولایف آسیب بزند، تکنولایف میتواند طبق شرایط درجشده در پنل سلر، جریمه تعیینشده را از فروشنده درخواست کند یا مستقیم از مطالبات او کسر نماید.
نکته ۲: مطابق با ماده ۶-۶ قرارداد، فروشنده به تکنولایف وکالت میدهد که برای رضایت خریداران، از طرف او فاکتور کالاهای فروختهشده در سایت را صادر کند. مسئولیت کامل صدور این فاکتور و فروش کالاها بر عهده فروشنده است. همچنین فروشنده متعهد میشود در صورت نیاز، در مراجع اداری و قضایی حاضر شود و خسارات احتمالی به اشخاص ثالث یا تکنولایف را جبران کند. تکنولایف در این موارد هیچگونه مسئولیتی نخواهد داشت.
نام پنل
همنام بودن پنل تکنولایف و وبسایت شخصی فروشنده، خلاف قوانین فروش در تکنولایف است. در صورت مشابه بودن نام، دسترسی پنل از فروشنده گرفته خواهد شد.
بدیهی است که رعایت قوانین و جلوگیری از بروز تخلف، باعث افزایش فروش و کسب رتبه بالاتر نسبت به رقیبان فروشنده خواهد شد.