مشتریان تکنولایف می‌توانند در صورتی که کالای خریداری‌شده با مشکلاتی از قبیل معیوب بودن کالا و کسری اقلام بسته‌بندی مواجه است سفارش خود را مرجوع نمایند و با سیاست‌های مشتری‌محوری که تکنولایف در نظر گرفته است، فروشندگان موظف هستند سفارش‌هایی که با ایراد همراه هستند را مرجوع نمایند.

همچنین در راستای ایجاد تجربه خریدی امن برای مشتریان، قوانینی برای فروش در فروشگاه اینترنتی تکنولایف تعریف شده است که عمل به این قوانین و مقررات موجب افزایش رضایت مشتریان و جلب اعتماد آن‌ها می‌شود و محیطی مناسب برای خرید مشتریان ایجاد می‌شود. از طرف دیگر، عمل به این قوانین و مقررات باعث جلوگیری در سوء استفاده از فروشگاه اینترنتی تکنولایف توسط فروشندگان متخلف خواهد شد.

دلایل مرجوعی کالاها

  • مرجوعی سلیقه‌ای
  • ایرادهای فنی، کالای معیوب
  • ناقص بودن آیتم‌های بسته‌بندی کالا
  • کالایی که استفاده شده و یا پلمپ آن باز شده است
  • کالای غیر اصلی (تقلبی، کپی)
  • بالاتر بودن قیمت فروش برای مصرف کننده از قیمت چاپ شده روی کالا
  • بسته‌بندی سالم بوده اما محتوای بسته‌بندی آسیب دیده است
  • مدت گارانتی کالا تمام شده است یا زمان‌بندی گارانتی مشکل دارد
  • کالا با کارت گارانتی نامعتبر ارایه شده است
  • خراش قابل مشاهده، رنگ پریدگی، ایرادات ظاهری، ایرادات خط تولید در کلیات شهودی کالا
  • جعبه خالی (مواردی که مشخص است که اشتباه فروشنده است)
  • بسته‌بندی داخل جعبه با استانداردهای کالا در شرایط واقعی آن مغایر باشد
  • کالاهای تعریف شده قاچاق
  • هر گونه کالا یا هر بخش یا جزیی از آن که دارای ایراد، نقص، صدمه و یا دارای ضمانت‌نامه غیر معتبر باشد.
  • تغییر زمان ارسال

فرایند مرجوعی سلیقه‌ای کالا در تکنولایف چگونه است؟

مرجوعی سلیقه‌ای چیست؟ کالاهایی که به دلایل مختلفی از جمله پشیمانی یا انصراف از خرید از سمت مشتریان عودت داده می‌شوند را مرجوعی سلیقه‌ای می‌نامیم. مشتری می‌تواند از زمان دریافت کالا تا ۷ روز سفارش خود را به انبار تکنولایف مرجوع نماید.

نکته: در نظر داشته باشید که اگر کالاهای موجود در پنل فروشندگان به دلیل مرجوعی سلیقه‌ای به انبار تکنولایف عودت داده شوند، تاثیری در عملکرد فروشنده نخواهد داشت و فروشنده ملزم به پرداخت هیچ جریمه‌ای نیست.

پس از دریافت کالا از سمت مشتری، موارد مهم در مورد کالا بررسی شده و در صورت تایید کارشناسان کالا به فهرست موجودی فروشنده در انبار تکنولایف اضافه می‌شود.

کالایی که با علت سلیقه‌ای مرجوع می‌شود باید از نظر ظاهری و فیزیکی شرایط زیر را دارا باشد:

  1. بسته‌بندی کاملا سالم بوده و ظاهر پک کالا عینا با زمان تحویل کالا توسط مشتری مطابقت داشته باشد.
  2. پلمپ بسته‌بندی باز نشده و یا مخدوش نشده باشد. (در مورد کالاهای متفرقه و فاقد پلمپ شرکت سازنده حتما باید جعبه یا پلاستیک کالا سالم باشد.)
  3. در صورتی که کالا از نظر ظاهری ضربه دیده و یا دچار خط و خش شده است امکان مرجوعی سلیقه‌ای آن وجود ندارد.

اگر کالای مرجوع شده از سمت مشتری با دلیل (مرجوعی سلیقه‌ای) عودت داده شود، کالا توسط کارشناسان انبار بررسی شده و در صورتی که سلامت کالا تایید نشود کالا به مشتری بازگردانده می‌شود.

در صورتی که کالا به دلایلی به غیر از دلیل مرجوعی سلیقه‌ای عودت داده شود، کالا پس از بررسی توسط کارشناسان تکنولایف و در صورت تایید ایرادات و صحت کالای معیوب به فهرست کالاهای مرجوعی فروشنده در انبار تکنولایف اضافه می‌شود و فروشندگان می‌توانند لیست کالاهای مرجوع‌شده را در پنل فروشندگان، با کلیک به روی قسمت «گزارش» و سپس انتخاب «گزارش کالا» وضعیت کالاهای خود را مشاهده نمایند.

دلایل دیگر مرجوعی کالا شامل:

  • ایرادهای فنی، کالای معیوب
  • ناقص بودن آیتم‌های بسته‌بندی کالا
  • کالایی که پلمپ آن باز شده
  • فروش کالای غیراصلی و تقلبی
  • مشکلات مربوط به گارانتی کالا
  • فروش کالا بالاتر از قیمت مرجع
  • تغییر زمان ارسال به مشتری
  • فروش کالای قاچاق و ممنوعه 

همچنین می‌توانید با مطالعه مطلب راهکارهای پیشگیری از مرجوع شدن کالا از بازگردانده شدن کالا از سمت مشتریان جلوگیری نمایید.

به دلایل مختلفی که در بالا به آن اشاره کردیم ممکن است کالا از سمت مشتریان مرجوع شود و در این صورت فروشندگان طبق جدول جرایم تکنولایف ملزم به پرداخت جریمه هستند. در ادامه می‌توانید شرح تخلفات فروشندگان را با شرح جریمه در نظر گرفته شده برای آن مطالعه کنید.

جدول شرح تخلف و جرایم

تخلف شرح جریمه
وجه التزام قیمت‌گذاری و فروش هرگونه کالا با قیمتی
بالاتر از «قیمت مصرف کننده» مندرج بر روی کالا
دو برابر مجموع اختلاف قیمت کالای فروش رفته از قیمت واقعی ضرب در تعداد کل فروخته شده از آن کالا
فروش کالا با قیمت بالاتر از قیمت بازار آنلاین ( قیمت مرجع ) بار اول، دسترسی فروشنده از فروش کد کالا به مدت ۱ هفته سلب می‌شود.
بار دوم، دسترسی فروشنده از فروش برند-گروه کالایی مربوطه به مدت دو هفته سلب می‌شود.
بار سوم، دسترسی فروشنده از فروش برند-گروه کالایی مربوطه به مدت یک ماه سلب می‌شود و دسترسی فروشنده به پنل به مدت ۱ هفته مسدود می‌شود.
وجه التزام فروش کالای غیر اصل بار اول، دسترسی فروشنده از فروش کد کالای مربوطه به مدت ۱ ماه سلب می‌شود، جریمه نقدی (۵ برابر قیمت کالای اصل فروخته شده ) و (حداقل مبلغ جریمه ۵ میلیون تومان تعیین شده است).
بار دوم، دسترسی فروشنده از فروش گروه کالایی مربوطه به مدت ۱ ماه سلب می‌شود و جریمه نقدی لحاظ می‌شود. (۱۰ برابر قیمت کالای اصل فروخته شده) و (حداقل مبلغ جریمه ۵ میلیون تومان تعیین شده است).
بار سوم، دسترسی فروشنده به پنل مسدود می‌شود و جریمه نقدی لحاظ می‌شود. (۱۵ برابر قیمت کالای فروخته شده) و (حداقل مبلغ جریمه ۵ میلیون تومان تعیین شده است).
وجه التزام فروش کالای قاچاق، ممنوعه ۵ برابر ارزش کالا + حق امتیاز دسترسی کامل سلر از پنل سلب می‌شود و به صورت یک‌طرفه قرارداد فسخ می‌شود. (حداقل جریمه فروش کالای قاچاق برابر با ۲ میلیون تومان است)
اطلاع‌رسانی عدم تامین کالا (لغو سفارش) در روز ثبت سفارش به پشتیبانی مسدود شدن پنل از فروش کد کالایی مورد نظر به مدت یک هفته + ۳ برابر کمیسیون ضرب در قیمت کالای فروخته شده (حداقل جریمه ۲۰۰.۰۰۰ تومان)
اطلاع‌رسانی عدم تامین کالا (لغو سفارش) یک روز بعد از ثبت سفارش به پشتیبانی مسدود شدن پنل از فروش کد کالایی مورد نظر به مدت دو هفته + ۳ برابر کمیسیون ضرب در قیمت کالای فروخته شده (حداقل جریمه ۲۰۰.۰۰۰ تومان)
اطلاع‌رسانی عدم تامین کالا (لغو سفارش) دو روز بعد از ثبت سفارش به پشتیبانی مسدود شدن پنل از فروش کد کالایی مورد نظر به مدت ۳ هفته + ۳ برابر کمیسیون ضرب در قیمت کالای فروخته شده (حداقل جریمه ۲۰۰.۰۰۰ تومان)
کالا در روز معین شده به انبار تحویل داده نشود کمیسیون کالا کسر می‌شود.
کالا یک روز بعد از زمان تعیین شده به انبار تحویل داده شود ۳ برابر کمیسیون کالا کسر می‌شود.
کالا دو روز بعد از زمان تعیین شده به انبار تحویل داده شود ۵ برابر کمیسیون کالا کسر می‌شود.
اطلاع‌رسانی به پشتیبانی به تغییر سفارش (اعم از تغییر رنگ و گارانتی) در روز ثبت سفارش کمیسیون کالا کسر می‌شود (در صورت تایید مشتری به تغییر امکان‌پذیر می‌باشد)
اطلاع‌رسانی به پشتیبانی به تغییر سفارش (اعم از تغییر رنگ و گارانتی) یک روز بعد از ثبت سفارش ۲ برابر کمیسیون کالا  کسر می‌شود. (در صورت تایید مشتری به تغییر امکان پذیر میباشد)
اطلاع‌رسانی به پشتیبانی به تغییر سفارش ( اعم از تغییر رنگ و گارانتی ) دو روز بعد از ثبت سفارش ۳ برابر کمیسیون کالا  کسر می‌شود. (در صورت تایید مشتری به تغییر امکان پذیر میباشد)
وجه التزام مرجوعی کالا توسط مشتری ۳۰% قیمت کالای مرجوعی (حداقل جریمه ۲۰۰.۰۰۰ تومان) به غیر از کالاهای مرجوعی سلیقه‌ای از سمت مشتری
فروش کالا با گارانتی مغایر و یا تاریخ گارانتی از قبل شروع شده باشد بار اول، دسترسی فروشنده از فروش کد کالای مربوطه سلب می‌شود + ۳ برابر کمیسیون کالای فروخته شده لحاظ می‌شود.
بار دوم، دسترسی فروشنده از فروش برند-گروه کالایی مربوطه به مدت دو هفته سلب می‌شود + ۵ برابر کمیسیون کالای فروخته شده لحاظ می‌شود.
بار سوم، دسترسی فروشنده به پنل ماه مسدود می‌شود + ۱۰ برابر کمیسیون کالای فروخته شده لحاظ می‌شود.
فروش کالای مغایر ( رنگ، مشخصات فنی، دسته‌بندی، بسته‌بندی و … ) بار اول، دسترسی فروشنده از فروش کد کالای مربوطه به مدت ۱ هفته سلب می‌شود + جریمه نقدی ۳ برابر کمیسیون کالای فروخته شده لحاظ می‌شود.
بار دوم، دسترسی فروشنده از فروش برند-گروه کالایی مربوطه به مدت دو هفته سلب می‌شود + جریمه نقدی ۵ برابر کمیسیون کالای فروخته شده لحاظ می‌شود.
بار سوم، دسترسی فروشنده از فروش برند-گروه کالایی مربوطه به مدت یک ماه سلب می‌شود و دسترسی فروشنده به پنل به مدت ۳ هفته مسدود می‌شود + جریمه نقدی ۱۰ برابر کمیسیون کالای فروخته شده لحاظ می‌شود.

 

آدرس و شماره‌های تماس انبار تکنولایف

 

  • محموله‌ها یا برای تامین کالاهای سفارش شده است و یا برای انبارش محصولات شما در انبار تکنولایف.

لازم به ذکر است که تمامی اقلامی که به انبار تکنولایف ارسال می‌کنید باید در سلامت کامل فیزیکی باشند و همچنین بسته‌بندی باید کاملا سالم باشد.

کالاها به هیچ‌ عنوان نباید با موارد ذکر شده در صفحه کالا مغایر باشند. برای مثال موارد از جمله رنگ و گارانتی کالا را باید با دقت با سفارش ثبت شده از آن مطابقت دهید.

 

  • ساعت کاری انبار تکنولایف: همه روزه (به جز جمعه و روزهای تعطیل) شنبه تا چهارشنبه از ساعت ۹ صبح الی ۱۹:۰۰ و پنجشنبه ۹ تا ۱۷

 

  • لازم است به این مورد هم اشاره کنیم که در صورت عدم تحویل کالا در زمان تعیین شده و یا مغایرت کالایی که به انبار تکنولایف تحویل می‌شود، یک گزارش تخلف برای فروشنده لحاظ می‌شود که در پنل کاربری قابل مشاهده است، همچنین یک پیام به صورت SMS به مدیر پنل نیز ارسال می‌شود.

 

  • آدرس انبار تکنولایف: تهران – تهران پارس – خیابان دماوند

 

شماره تماس با انبار تکنولایف:

47708889 – 021

شماره تماس با پشتیبانی فروشندگان تکنولایف:

47708888 – 021 | 09905050869