بارکد کالا برای ردیابی سریع و راحت‌تر کالاها در فرایندهای پردازش و ارسال آن شناسه‌ای بسیار ضروری محسوب می‌شود، از زمان تولید تا زمانی که به دست مشتری می‌رسند و یا زمان مرجوعی آن‌ها، بر روی کالا درج می‌شود.

تمامی کالاهایی که به انبار تکنولایف ارسال می‌شوند باید دارای بارکد تکنولایف باشند. در مطلب راهنمای ایجاد محموله در پنل فروشندگان تکنولایف به‌صورت گام به گام توضیح داده‌ایم چگونه باید برای کالاها محموله ایجاد کنید.

کد IMEI مخصوص گوشی موبایل

کد IMEI مختص گوشی موبایل است و تا پایان عمر دستگاه همراه آن است، در واقع هر دستگاه گوشی موبایل با این کد شناخته می‌شود. کد IMEI به روی بسته‌بندی گوشی درج شده است. این کد در واقع خلاصه عبارت «International Mobile Equipment Identity» و به معنی «هویت و شناسه‌ بین‌المللی تجهیزات تلفن همراه» است.

اگر کالای ارسالی شما «گوشی موبایل» است، در پنل فروشندگان امکان تولید بارکد برای آن را نخواهید داشت و حتما باید از «کد IMEI اول گوشی موبایل» بجای بارکد وارد کنید.

کد IMEI نشان‌دهنده اصالت دستگاه است، این کد باید در تمام مراحل از فروش تا خرید مشخص بشود و فروشندگان باید در زمان ایجاد محموله این کد را به‌عنوان شناسه کالا وارد نمایند.

نحوه وارد کردن کد IMEI در فرایند ایجاد محموله در پنل فروشندگان تکنولایف

برای ساخت محموله در ابتدا باید وارد پنل کاربری خود شوید. در صفحه داشبورد فروشندگان تکنولایف با کلیک به روی قسمت «محموله»، دو گزینه با عناوین «ایجاد محموله» و «لیست محموله‌ها» به شما نمایش داده می‌شود؛ در اینجا باید گزینه «ایجاد محموله» را انتخاب کنید.

با انتخاب گزینه «ایجاد محموله جدید» فهرست کالاها نمایش داده می‌شود.

به روی قسمت «عملیات» روی کالای موردنظرتان کلیک کنید و در پنجره باز شده تعداد کالایی که در نظر گرفته‌اید را به محموله اضافه کنید.

درصورت تغییر در تعداد اقلام کالا در محموله خود می‌توانید با دکمه «ویرایش» تغییر مورد نظر را اعمال کنید.

 

در صورتی که تعداد کالایی بیشتر از تعداد کالاهای در انتظار ارسال را در محموله قرار بدهید کالا به صورت اتوماتیک در موجودی انبار تکنولایف شما انبارش می‌شود.

مثال:

۲ عدد گوشی آیفون X در پنل شما ثبت سفارش شده است، تعداد کالایی که حتما باید به انبار تکنولایف ارسال کنید (۲ عدد) است، با این حال شما می‌توانید در طی ایجاد محموله تعدادی بیشتر از ۲ عدد آیفون X را به انبار تکنولایف ارسال نمایید. مثلا اگر ۱۰ عدد از این کالا ارسال کرده باشید، ۲ عدد از کالا به مشتری ارسال می‌شود و ۸ عدد دیگر در انبار تکنولایف انبارش خواهد شد و برای سفارش‌های بعدی نیازی به ایجاد محموله مجدد و تامین کالا نخواهید داشت.

بعد از نهایی شدن تعداد اقلام کالای محموله آن را ذخیره کنید تا ثبت شود.

حتما با کلیک به روی گزینه «تایید نهایی محموله» فرایند ایجاد محموله را نهایی کنید.

اگر کالای شما گوشی موبایل باشد، امکان تولید بارکد تکنولایف برای آن وجود ندارد و حتما باید کد IMEI اول گوشی موبایل را در قسمت تایپ بارکد وارد کنید و سپس محموله را نهایی کنید.